donderdag 2 september 2010

Stedelijk, vervolg

Ik heb me vergist: Ann Goldstein komt niet uit NY, maar uit LA.
En frigide, daar weet ik niks van.
Ze lijkt me eigenlijk wel sympathiek en bekwaam, als ik het interview in de NRC van 27 augustus lees.
Het verdriet en de bittere woede van de oud-Stedelijkgangers heeft ze zich aangetrokken, zegt ze. Heel goed. Ze wilde zo snel mogelijk weer open. Maar niet te snel, want ze is een Haan, in de Chinese astrologie.
Alleen, van die gratuite uitspraken als: 'Wat mij drijft, is doen wat historisch noodzakelijk is' of 'Jij moet dat doen waarvan jij denkt dat het goed is', daar schieten we niks mee op. Tautologieƫn.
Zij laat zich leiden door 'een innerlijk kompas'. Niet door bezoekersaantallen en persaandacht, maar door 'een eigen, meer inhoudelijke definitie van succes.'
Eigenlijk staat er niks, maar het klinkt goed.
De eerste expositie was het aanzien waard, dus dat innerlijk kompas is in orde.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten